עלויות נוספות ברכישת דירה

לקבלת הצעת מחיר השאירו את פרטיכם.

משכנתא היא ללא ספק ההוצאה הגדולה ביותר שמשפחה עושה בחייה, הלווים משקיעים זמן רב במציאת מסלול המשכנתא האטרקטיבי ביותר שיביא עימו החזרים חודשיים נמוכים והגיוניים לתקופת ההלוואה הארוכה.

אך אסור להתעלם מהעלויות הנוספות ברכישת דירה, עלויות משמעותיות שחשוב לקחת בחשבון כחלק מהסכום הכולל אותו הלווים יכולים להרשות לעצמם להוציא.

אמנם ההחזר החודשי בתוספת הריבית וההצמדה הוא הסכום המשמעותי יותר אך כאשר מדובר על סכומים כל כך גבוהים כל שקל שניתן לחסוך הוא חשוב ולכן יש להכיר את הנושא לעמוק.

 

פתיחת תיק משכנתא

בנקים אוהבים לקחת עמלות על כל פעולה של לקוחותיהם, מעבר למתן הלוואת המשכנתא והרווחים שהבנק מקבל על כך הוא יגבה מכם עמלה על פתיחת תיק המשכנתא. גובה עמלה זו הוא לרוב 0.25% מסכום ההלוואה כולו, לא סכום מבוטל כלל בסדרי הגודל האלו, רצוי מאוד להתמקח עם הבנק על גובה העמלה ולהוריד אותה לאחוזים נוחים יותר.

 

מס רכישה

מס רכישה זה מהווה אחוז מסוים מהעלות הכוללת של הנכס שרוכשים, האחוז נקבע על פי מדרגות מס בהתאם לסכום הרכישה. המס הולך למדינה והוא מייקר את המשכנתא כולה ורוכשים רבים מתמרמרים על עצם קיומו.

 

ביטוח משכנתא

מרכיב משמעותי של עלויות נוספות ברכישת דירה, ואחד שמלווה את הלווים בכל חודש ולא רק במעמד הרכישה. הבנקים מחייבים רכישת ביטוח משכנתא שמורכב מביטוח דירה על נזקים לנכס הנרכש וכן ביטוח חיים ללווים עצמם שסוגר את המשכנתא לבנק במקרה מוות של אחד מהלווים (מפצה את הבנק בלבד ולא את המשפחה).

אין חובה לבטח דרך הבנק המלווה ורצוי לערוך סקר שוק ולהוריד עלויות של הביטוח, כמו כן, ניתן לחלק את הביטוחים לשניים ובכך לחסוך עוד קצת לעיתים.

 

עלות עורך דין

קבלת משכנתא מצריכה את שירותיו של עו"ד, גם על שכר הטרחה שלו רצוי להתמקח ולערוך סקר שוק שיחסוך לכם כסף.

עו"ד משמש לצורך חתימת חוזה הרכישה, שכר הטרחה הנפוץ הוא בין 1% ל-1.5% משווי הנכס כולו, שוב סכום לא מבוטל שעוד יש להוסיף עליו מע"מ. בנוסף יש עלות להפקת מסמכים משפטיים שהבנק דורש להציג לצרוך קבלת המשכנתא.

 

עלויות תיווך

כאשר מוצאים את הדירה בעזרת משרד תיווך יש לשלם גם לו עמלה שמהווה אחוז משווי הנכס, לרוב אחוז זה מהווה 1%-2% מערך הדירה. בסכומים האלו כל שינוי קטן באחוזים משמעותי ולכן רצוי להתמקח מראש.

 

עלות שמאי

בזמן קבלת המשכנתא הבנק דורש לרוב הערכת שמאי של הנכס שרוכשים, כדי שסכום ההלוואה תואם את ערך הנכס למצב בו הבנק ירצה לממש את זכותו על הנכס, כמו מקרה של אי עמידה בתשלומים. עלות שכר השאמי נעה בין 400-700 שקל.

 

אגרות רישום ומסמכים שונים

רכישה של דירה מצריכה גם תשלום על אגרות רישום בטאבו ורישום משכון הזכויות וכן בהפקת מסמכים נוספים וביורוקרטיה שמגיעה עם עלויות שונות.

 

עלות בדיקת הנכס הנרכש

רוכשים רבים בוחרים לשכור את שירותיה של חברת בדק בית שמוודא כי הנכס שרוכשים אכן עומד בסטנדרטים שונים של איכות בנייה, בטיחות, סביבת מגורים ועוד.

הדבר נכון גם לדירות חדשות וגם לדירות יד שנייה. עלויות הבדיקות משתנות בהתאם להיקף הבדיקות שמוזמנות אך הן עולות לרוב בסביבות כמה אלפי שקלים.

 

דמי ביול משכנתא

חלק מהתהליך מחייב את הבנק לבייל את המשכנתא בסכום של 0.4% מסכום ההלוואה עצמו בתוספת הריבית כפול מספר שנות ההלוואה.

נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא

השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

כתבות נוספות בנושא

נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא

השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

כתבות דומות שאולי יעניינו אותך

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ >>>